Редукційний клапан – вид регулюючої арматури, призначений для зниження та підтримання тиску після клапана на заданому рівні.
За конструктивним виконанням розрізняють три основні типи редукційних клапанів:
Нижче розглянемо вказані типи клапанів.
Переваги:
До недоліків цього типу клапанів можна віднести:
Редукційне співвідношення - це відношення тиску на виході з клапана тиску на вході в клапан. Необхідність застосування конденсатної ємності*.
* Ця особливість підвищує шанси на помилку персоналу в обслуговуванні.
Спираючись на все сказане вище, редукційні клапани прямої дії з мембранним приводом підходять для застосування в системах з великою витратою пари, невеликим редукційним співвідношенням, постійним навантаженням і невисокою якістю пари.
Сильфонні редукційні клапани мають ряд переваг для їх застосування:
До недоліків цього типу клапанів можна віднести:
Таким чином, клапани даного типу доцільно застосовувати як індивідуальні редукційні клапани машин з невеликою витратою, постійним навантаженням і відносно невисокою якістю пари.
Редукційні клапани пілотного типу дії можна розділити на дві групи: поршневі та мембранні клапани.
Основними перевагами даного типу клапанів є:
До недоліків пілотних клапанів варто віднести підвищену вимогливість до якості пари (його ступеня сухості та чистоти)*.
*Для досягнення високої сухості пари слід застосовувати сепаратори пари, а чистоту пари можна забезпечити встановленням сітчастого фільтра.
Виходячи з вищеописаних переваг пілотних клапанів, можна зробити висновок, що дані клапани підходять для широкого спектра завдань, у тому числі і таких, як робота з великим редукційним співвідношенням або робота в системах зі змінним навантаженням.
Підбір редукційного клапана слід починати з вибору типу/конструкції клапана (прямої дії/сильфонний/пілотний), виходячи з наступних параметрів системи: